Ο Τζον Πολ Ντετζόρια γεννήθηκε στις 13 Απριλίου 1944 στο Λος Άντζελες, από μητέρα Ελληνίδα με ρίζες από τη Μακεδονία και πιο συγκεκριμένα από την πόλη της Καβάλας και πατέρα Ιταλό μετανάστη. Αν και δυο φορές άστεγος κατάφερε να μπει στην λίστα Forbes.
Από πολύ νωρίς βίωσε την εγκατάλειψη και τη φτώχεια. Οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν μόλις δύο ετών και εκείνος με τον αδερφό του ανατράφηκαν σε ανάδοχη οικογένεια, ενώ αργότερα αναγκάστηκαν να πουλούν εφημερίδες και χριστουγεννιάτικες κάρτες για να βοηθήσουν οικονομικά την οικογένεια.
Κατά τη διάρκεια της εφηβείας του, ένταχθηκε σε συμμορία στο Λος Άντζελες, προτού ένας καθηγητής μαθηματικών τον πείσει ότι είχε μέλλον αν εγκατέλειπε τη βία και αφοσιωθεί στην μόρφωση. Στα 17 μπήκε στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ όπου υπηρέτησε για δύο χρόνια κι έπειτα εργάστηκε σε ποικίλες θέσεις, από καθαριστής μέχρι πωλητής βιβλίων και ασφαλειών. Σε αυτό το διάστημα βρέθηκε άστεγος όχι μία αλλά δύο φορές· πέρασε περιόδους κοιμόμενος στο αυτοκίνητό του, ακόμα και μαζεύοντας μπουκάλια για να επιβιώσει.
Από τα δύο δολάρια που είχε για ημερήσια διαβίωση το ένα το έδινε για την απογευματινή μαργαρίτα του.
Αυτή, συνοδεύονταν και από τάκος. Μάλιστα, αν ήταν τυχερός καμιά φορά συνοδεύονταν και από καυτερές φτερούγες κοτόπουλου.
Το 1980, έχοντας μόλις 700 δολάρια και ζώντας μέσα σε παλιό αυτοκίνητο, ίδρυσε μαζί με τον κομμωτή Paul Mitchell την εταιρεία John Paul Mitchell Systems, δημιουργώντας επαγγελματικά προϊόντα μαλλιών, όπως σαμπουάν και conditioner. Η πρώτη τους παρτίδα παραγγέλθηκε με πίστωση 30 ημερών και κατάφερε να πληρώσει το χρέος του στον προμηθευτή μόλις την τελευταία στιγμή. Μέσα σε λίγα χρόνια η εταιρεία απoτελούσε κολοσσό που εξυπηρετούσε εκατοντάδες χιλιάδες κομμωτήρια παγκοσμίως, με ετήσιο τζίρο πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια.
Η επόμενη τομή στη ζωή του Ντετζόρια ήλθε το 1989, όταν μαζί με τον Μάρτιν Κρόλεϊ εξαγόρασαν ένα μικρό ποτοποιείο στο Μεξικό και δημιούργησαν την τεκίλα Patrón. Στόχος τους ήταν να παράγουν την πιο υψηλής ποιότητας τεκίλα στην αγορά.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Μάρτιν Κρόλεϊ, επέστρεψε από ένα ταξίδι εργασίας στο Μεξικό με λίγη τεκίλα υψηλής ποιότητας: «Πιο απαλή από οτιδήποτε είχαμε δοκιμάσει ποτέ πριν», έλεγε εντυπωσιασμένος ο Κρόλει. Το δίδυμο παρήγγειλαν από τον Μεξικανό που διατηρούσε ένα αποστακτήριο, ονόματι Φρανσίσκο Αλκαράζ 1.000 κιβώτια ή 12.000 μπουκάλια τεκίλα.
«Ακόμη και αν δεν πετύχαινε θα είχα αρκετά μπουκάλια τεκίλας να δίνω στους φίλους μου για δώρο κάθε χρόνο», έλεγε τότε.
Η παραγωγή κάθε μπουκαλιού κόστιζε περίπου 20 δολάρια. Καθόρισαν τιμή στα ράφια στα 37,95 δολάρια — και κανείς δεν ενδιαφέρθηκε. Οι δημοφιλείς μάρκες εκείνη την εποχή κοστίζουν 5 έως 15 δολάρια το μπουκάλι σύμφωνα με τον Ντετζόρια. Αφού δεν έβρισκαν μεγάλο διανομέα, αποφάσισε να πουλήσει μικρότερες ποσότητες σε εστιατόρια και μπαρ γύρω από το Λος Άντζελες, ενώ έδωσε δωρεάν δείγματα σε διάσημους φίλους του, δηλαδή σελέμπριτις όπως ο ηθοποιός Κλιντ Ίστγουντ.
«Δεν γνωρίζαμε τίποτα για τις bussiness στον συγκεκριμένο κλάδο, αλλά ξέραμε ότι είχαμε την καλύτερη τεκίλα στον κόσμο. Χρειαζόμασταν απλώς να κάνουμε τους ανθρώπους να το δοκιμάσουν. Μετά οι ίδιοι θα φρόντιζα τον εαυτό τους ξοδεύοντας λίγα περισσότερα δολάρια για να λάβουν το καλύτερο προϊόν. Για 10 χρόνια, όλοι όσοι ήξερα που είχαν γενέθλια, επέτειο ή οτιδήποτε άλλο έπαιρναν ένα από τα υπέροχα μπουκάλια μας. Πραγματικά πίστευα πως όποιος γευτεί την τεκίλα μας, δεν θα θέλει καμία άλλη μετά. Ήταν απλά ζήτημα χρόνου. Μας πήρε μερικά χρόνια, αλλά τελικά άρχισε να απογειώνεται» επισημαίνει.
Η Patrón έγινε αμέσως αγαπημένη σε ελίτ εστιατόρια και σε διασημότητες, και οι πωλήσεις της εκτοξεύτηκαν μέσα στα 90s και τα 00s, φτάνοντας σε επίπεδα πολλών εκατομμυρίων κιβωτίων ετησίως.
Η μεγάλη στιγμή ήρθε το 2018, όταν η Bacardi προσέφερε στον Ντετζόρια 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά της Patrón. Η συμφωνία έκλεισε και συνέβαλε καθοριστικά στην ένταξή του στη λίστα των πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως και στο Forbes 400 των ΗΠΑ, με εκτιμώμενη περιουσία περίπου 3–3,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Παρά την τεράστια οικονομική επιτυχία του, ο Τζον Πολ Ντετζόρια δεν ξέχασε από πού ξεκίνησε. Ενεργός σε φιλανθρωπίες μέσω του οργανισμού του «Peace, Love & Happiness Foundation», υποστηρίζει πάνω από 160 οργανισμούς κοινωνικής προσφοράς, βοηθώντας άστεγους, παιδιά σε ανάγκη, περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες και καταφύγια ζώων. Ιδιαίτερα σεβαστή είναι η δέσμευσή του στην πρωτοβουλία Giving Pledge: έχει υποσχεθεί να χαρίσει το ήμισυ της περιουσίας του για το κοινό καλό.
Πηγή : dinfo.gr