Και… παγοθραυστικό έχουμε! Ολοκληρώθηκε η πρώτη εκδρομή του συλλόγου μας για το 2017 στην… παγωμένη Βουλγαρία (5-8/1)

Μετά το Βαλκανικό Εξπρές της Ιονικής, για να καλωσορίσουμε τη νέα χρονιά, βάλαμε εμπρός το… παγοθραυστικό και ταξιδέψαμε στην ψυχρή από άποψη θερμοκρασίας, αλλά ζεστή από άποψη φιλοξενίας, Βουλγαρία.

Η τετραήμερη εκδρομή μας (5-8/1) ολοκληρώθηκε με επιτυχία, αν και αρχικά ήταν έντονος ο προβληματισμός στις τάξεις των συμμετεχόντων κατά πόσον ήταν εφικτό να πραγματοποιηθεί με τις ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες πολικού παγετού που έπληξαν τη χώρα μας και συνολικά τα Ανατολικά Βαλκάνια.

1η μέρα

Ωστόσο, η ανησυχία διήρκεσε μέχρι να ξεκινήσει κάτω από τα γραφεία του συλλόγου μας στην Πλατεία Κοτζιά το… παγοθραυστικό μας, που αμέσως “έλιωσε τον πάγο”. Οι όποιες συστολές αποτέλεσαν αμέσως παρελθόν και η επιφυλακτικότητα έδωσε τη θέση της στο αστείρευτο κέφι, που σε συνδυασμό με τη συνοχή της ομάδας μας συνετέλεσαν στο να απολαύσουμε μία πολύ όμορφη διαδρομή παρά το πολύωρο ταξίδι μέχρι να φτάσουμε οδικώς στο Μπάνσκο, που ήδη εκείνη την ώρα δεχόταν τη… μαζική επίθεση του χιονιά!

Μετά από ένα κουραστικό ταξίδι, η πισίνα, η σάουνα και τα σπα του ξενοδοχείου έμοιαζαν με… παραδεισένιο προορισμό και τα τίμησαν οι περισσότεροι συνάδελφοί μας. Πολλοί μάλιστα εξ αυτών, άοκνοι ταξιδευτές και αποδεικνύοντας ότι σημασία έχει η διάθεση και η καλή παρέα και όχι οι… αριθμοί στην ταυτότητα, έκαναν και την εξόρμησή τους στην έντονη νυχτερινή ζωή του κοσμοπολίτικου Μπάνσκο!

2η μέρα

Το επόμενο πρωί στόχος μας ήταν να κατακτήσουμε το χιονοδρομικό κέντρο και να δαμάσουμε τα χιόνια με τα πέδιλα του σκι! Το Μπάνσκο αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους χειμερινούς προορισμούς της Ευρώπης και το διαπιστώσαμε από το συνωστισμό στα λιφτ που θα μας μετέφεραν στην κορυφή. Όταν επιβιβαστήκαμε όμως, συνειδητοποιήσαμε ότι άξιζε η αναμονή, αφού η διαδρομή 7 χλμ. που διανύσαμε ήταν εξαιρετική, απολαμβάνοντας από τις καμπίνες την υπέροχη θέα που μας προσέφεραν οι χιονισμένες χαράδρες, τα απέραντα δάση από έλατα και οι ατελείωτες πίστες του χιονοδρομικού κέντρου.

Φτάνοντας στις πίστες συνεχίστηκε η κοσμοσυρροή και οι… τολμηροί επιχείρησαν να επιδείξουν τις ικανότητές τους στα σκι. Οι πιο… συμβατικοί καθίσαμε στο σαλέ του χιονοδρομικού και απολαύσαμε το τσάι και τις υπέροχες σούπες που προσέφερε, έχοντας μία πολύ όμορφη θέα για μία ξεχωριστή εμπειρία. Σημειωτέον ότι παρά το γεγονός πως στην πόλη η θερμοκρασία είχε φτάσει στους -14, η αίσθηση που έβγαινε στο χιονοδρομικό ήταν μίας κανονικής χειμερινής θερμοκρασίας που συνέβαλε στην ευχάριστη και χαλαρή διάθεση της παρέας μας.

Το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και χαλαρώσαμε στα λουτρά, τα χαμάμ και τα σπα. Επρόκειτο ουσιαστικά για την προετοιμασία για ό,τι θα επακολουθούσε, τη… νηνεμία πριν την καταιγίδα! Γιατί το βράδυ ήταν προγραμματισμένη η καθιερωμένη πλέον βραδιά ιονικού γλεντιού και ξεφαντώματος σε τοπική ταβέρνα, με προεξάρχοντες τους καλλιτέχνες του συλλόγου μας Πλούταρχο Κούσουλα και Ιπποκράτη Ξυλά, που για μία ακόμα φορά μας προσέφεραν μία υπέροχη και διασκεδαστική βραδιά που σίγουρα θα τη θυμούνται για καιρό και οι… περίοικοι, αφού ξεσηκώσαμε την περιοχή στο πόδι!

Το ξενοδοχείο μας στο Μπάνσκο

Μπάνσκο

Νυχτερινή διασκέδαση στο Μπάνσκο

3η μέρα

Την επόμενη μέρα σήμανε ώρα… Σόφιας. Με πολικές θερμοκρασίες και αφού ξεπεράσαμε κάποια προβλήματα λόγω παγετού, ξεκινήσαμε για την πρωτεύουσα της γείτονος χώρας, όπου οι θερμοκρασίες έφταναν στο -20!

Έστω και υπό αυτές τις ασυνήθιστα δυσμενείς συνθήκες, πραγματοποιήσαμε μία όμορφη βόλτα θαυμάζοντας την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των δημόσιων κτιρίων της πόλης και τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Σόφιας και αφού περιηγηθήκαμε στο ξεχωριστό ιστορικό κέντρο, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το χιονισμένο Μπάνσκο και την τελευταία μας διανυκτέρευση στη Βουλγαρία.

Διαδρομή προς τη χιονισμένη Σόφια

Σόφια

4η μέρα

Την Κυριακή 8/1 είχε φτάσει η ώρα της επιστροφής με πρώτη ενδιάμεση στάση το Σαντάνσκι κοντά στα σύνορα. Η πόλη είναι ξακουστή για τις ιαματικές πηγές, την όμορφη αρχιτεκτονική, το άγαλμα του Γιαν Σαντάνσκι, βούλγαρου ήρωα από τον οποίο έχει λάβει και το όνομά της και το άγαλμα του ξακουστού Θράκα μονομάχου-επαναστάτη Σπάρτακου στην είσοδό της, ενώ η βόλτα μας συνοδεύτηκε και από την απαραίτητη επίσκεψή μας στην αγορά της γραφικής πόλης.

Συνεχίσαμε και περνώντας τα σύνορα ο έτερος προορισμός μας ήταν το Νέο Πετρίτσι Σερρών, όπου είχαμε φροντίσει να κλείσουμε τραπέζια σε μία ξεχωριστή ταβέρνα που φημίζεται για τα εδέσματα με βουβάλι και άλλες παραδοσιακές νοστιμιές του χωριού που προσφέρει. Αφού προμηθευτήκαμε και με αγνά, τοπικά προϊόντα που δεν μπορεί κανείς να βρει στις μεγαλουπόλεις, μπήκαμε στην τελική ευθεία για την επιστροφή, με το κέφι, τα ανέκδοτα και τα καλαμπούρια να κυριαρχούν και να κρύβουν καλά την κούραση μέχρι την άφιξή μας στην πλατεία Κοτζιά.

Σαντάνσκι

Λίμνη Κερκίνης

Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώθηκε μία ακόμα “εξόρμηση” της ΙΟΝΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ που είμαστε σίγουροι ότι άφησε όμορφες αναμνήσεις στους τυχερούς συμμετέχοντες. Βέβαια, η χρονιά κάνει ακόμα τα πρώτα της βήματα και μετά από αυτήν την εξαιρετική εκκίνηση, η Επιτροπή Πολιτισμού και Ψυχαγωγίας του συλλόγου μας ετοιμάζει ήδη την επόμενη εκδρομή που θα σας γνωστοποιηθεί σύντομα μέσα από την ιστοσελίδα μας, με το βλέμμα και το μυαλό πάντα καρφωμένα στο… υπερταξίδι που σχεδιάζουμε για τη φετινή χρονιά με τον Υπερσιβηρικό!