Το… χαλασμένο τηλέφωνο του e-ΕΦΚΑ και του κ. Χατζηδάκη

Συνάδελφοι,

Δε θα σταματήσουμε να τονίζουμε την χαοτική κατάσταση που επικρατεί στον e-ΕΦΚΑ, ο οποίος είναι μια βραδυφλεγής βόμβα που αν ποτέ σκάσει, θα μας συμπαρασύρει όλους στα συντρίμμια του.

Δυστυχώς, όλοι γνωρίζετε τις δυσλειτουργίες που τον διακρίνουν μέσα από προσωπικές εμπειρίες αφού η διεκπεραίωση υποθέσεων αποτελεί ένα Γολγοθά για όλους, ενώ βέβαια η εφαρμογή των ασφαλιστικών διατάξεων μοιάζει μάλλον με δυσεπίλυτο γρίφο για τους αρμοδίους, αφού συνήθως καθυστερούν 1 και 2 ή και περισσότερα χρόνια για να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες (βλ. ενδεικτικά τον επανυπολογισμό για τους 500 συναδέλφους μας που έγινε Απρίλιο του 2021 αντί για τον Ιανουάριο του 2019, ενώ ακόμα δεν έχει διευθετηθεί το θέμα των αναδρομικών τους, ή και τον επανυπολογισμό για τους συνταξιούχους με περισσότερα από 30 ασφαλιστικά έτη που εκκρεμεί σε αρκετές περιπτώσεις ακόμα από το Μάρτιο του 2020).

Εάν στις εκκρεμότητες που συσσωρεύονται διαρκώς προσθέσουμε και το υπέρογκο έλλειμμά του (το κοινό μυστικό που πέφτει σαν σκιά πάνω από το Ταμείο, αλλά κανείς δεν τολμά να μιλήσει ανοιχτά για αυτό…), το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες ίσως φτάσει το 1,2 δις ευρώ (!), καταλαβαίνετε ότι οι ανησυχίες που εκφράζουμε κάθε άλλο παρά υπερβολικές είναι και αν δε βρεθούν λύσεις που θα ανακουφίσουν την κατάσταση, τότε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για τις συντάξεις και τα (αμέτρητα…) εκκρεμή ασφαλιστικά θέματα που βρίσκονται στη δικαιοδοσία του Υπουργείου και του e-ΕΦΚΑ.

Δεν μπορούμε να μη σχολιάσουμε επίσης την ανικανότητα των αρμοδίων να βρουν λύσεις, αλλά και την επιπολαιότητα και το λαϊκισμό που αντιμετωπίζουν τα κρίσιμα αυτά θέματα. Πριν από λίγους μήνες ο Υπουργός κ. Χατζηδάκης είχε ανακοινώσει μετά βαΐων και κλάδων τη δημιουργία 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής στο 1555, στην οποία (υποτίθεται…) θα απευθύνονταν οι ασφαλισμένοι για άμεση και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, προκειμένου να παρακάμψουν το τέρας της γραφειοκρατίας.

Αν και δεν πιστεύουμε ότι υπήρξαν πολλοί που εξ αρχής να βασίστηκαν στη σωστή λειτουργία της γραμμής αυτής, όταν τα πάντα στον e-ΕΦΚΑ υπολειτουργούν, θα μπορούσε να ήταν μία κάποια λύση για ορισμένους ασφαλισμένους. Το αποτέλεσμα; Μηδέν εις το πηλίκον…

Αν και οι διθυραμβικές ανακοινώσεις μιλούσαν για μία γραμμή εξυπηρέτησης με εξειδικευμένους λειτουργούς του e-ΕΦΚΑ που θα παρείχαν ενημέρωση και ανάλυση των θεμάτων των ασφαλισμένων, πληθαίνουν συνεχώς οι καταγγελίες για την απουσία πραγματικής χρηστικότητας, αφού στο… χαλασμένο τηλέφωνο του e-ΕΦΚΑ και του κ. Χατζηδάκη τίποτα ποτέ δε διευκρινίζεται και οι υποθέσεις που τίθενται από τους ασφαλισμένους, παραπέμπονται στις καλένδες…

Πολλοί συνάδελφοί μας έχει τύχει να μας αναφέρουν ιστορίες συγγενικών τους προσώπων που έκαναν την προσπάθεια να επικοινωνήσουν με το «χαλασμένο τηλέφωνο», αλλά δεν κατάφεραν να βγάλουν άκρη αναζητώντας πληροφορίες για τις υποθέσεις τους. Οι συνάδελφοί μας μάλιστα, δηλώνουν ανακουφισμένοι αφού το μόνο τηλέφωνο που χρειάζεται να πάρουν για να ενημερωθούν για τα ασφαλιστικά τους θέματα, είναι αυτό του Συλλόγου μας, όπου ξέρουν ότι θα λάβουν την πλέον έγκυρη πληροφόρηση, αφού έχουμε την τύχη και το προνόμιο να διαθέτουμε ασφαλιστικούς συμβούλους με τεράστια εμπειρία και εγνωσμένες ικανότητες…

 .

Η λύση βρίσκεται στη γνώση και την εμπειρία, όχι στα «χαλασμένα τηλέφωνα»

Βέβαια, ο Σύλλογός μας ποτέ δεν αρκείται στη στείρα κριτική, αλλά προτείνει λύσεις.

Πριν από λίγες μόλις μέρες επανήλθαμε με επιστολή μας προς τον e-ΕΦΚΑ (βλ. εδώ), στον οποίο προτείναμε την επαναφορά με ειδικούς όρους έμπειρων, καταρτισμένων πρώην στελεχών του e-ΕΦΚΑ στην υπηρεσία του Φορέα προκειμένου να διεκπεραιωθούν οι εκκρεμούσες ασφαλιστικές διαδικασίες και να αποσυμφοριστεί η τραγική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Κατά τη γνώμη μας, υπάρχει η δυνατότητα με μία τροπολογία να επανέλθουν με ειδικούς όρους (να μη διακοπεί η σύνταξή τους, με ένα μισθό, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα) στελέχη που μπορούν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα, να εποπτεύουν τις διαδικασίες, αλλά και να καθοδηγήσουν και εκπαιδεύσουν τους νεότερους υπαλλήλους, προκειμένου να αρχίσουν να επιλύονται οι συσσωρευμένες εκκρεμότητες.

Απευθύνουμε την ύστατη έκκληση προς τους αρμοδίους για να βελτιωθεί η κατάσταση γιατί πλέον οι ασφαλισμένοι σε πολλές περιπτώσεις βρίσκονται στα πρόθυρα κατάρρευσης και δυστυχώς πιστεύουμε ότι το ίδιο ισχύει και για τον e-ΕΦΚΑ συνολικά. Σε περίπτωση που το επόμενο διάστημα δεν υπάρξει κάποια ένδειξη βελτίωσης του χάους που επικρατεί στο Φορέα, θα πρέπει να προβούμε σε πιο δραστικές ενέργειες για να ευαισθητοποιήσουμε τους αρμοδίους.