Η πρώτη καλοκαιρινή μας εξόρμηση στην όμορφη Λακωνική Γη (Μυστράς – Σπάρτη – Νεάπολη – Ελαφόνησος – Μονεμβασιά – Γέρακας) – φωτογραφίες

Το καλοκαίρι είναι πλέον μαζί μας, καυτό και απολαυστικό συνάμα και η ΙΟΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ όφειλε να το υποδεχτεί με τον καλύτερο τρόπο, που δεν είναι άλλος βέβαια από την τριήμερη εκδρομή που διοργανώσαμε το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος (15-17 Ιουνίου) σε έναν κατ’ εξοχήν θερινό προορισμό, τη φημισμένη, πανέμορφη και ιστορική Λακωνική Γη (Μυστράς – Σπάρτη – Νεάπολη – Ελαφόνησος – Μονεμβασιά – Γέρακας).

Σάββατο 15 Ιουνίου

Το γνωστό σημείο συνάντησης κάτω από τα γραφεία του Συλλόγου μας μάς περίμενε το Σάββατο νωρίς το πρωί. Οι συμμετέχοντες στην εκδρομή συγκεντρωθήκαμε στην πλατεία Κοτζιά για να ξεκινήσουμε όλοι μαζί με το πούλμαν. Περνώντας από τον Ισθμό επιβιβάστηκαν και οι συνάδελφοι της Πελοποννήσου και ένα όμορφο τριήμερο με πολύ κέφι, διάθεση και την καλύτερη παρέα της Ιονικής, είχε μόλις αρχίσει.

Κατευθυνθήκαμε προς την ιστορική αρχαία πόλη-κράτος της Σπάρτης και μέσα από το προάστιο της Σπάρτης, τη Μαγούλα, με τα πανέμορφα σπίτια κατακλυσμένα από το πράσινο, για να φτάσουμε στο Σαϊνοπούλειο θέατρο.

Εκεί συναντήσαμε την κ. Νίκη Φιλιπποπούλου, συγγενή του προέδρου του Συλλόγου μας, συνταξιούχο Διευθύντρια του Γαλλικού Ινστιτούτου Σπάρτης και… πανταχού παρούσα και στο επίκεντρο των πολιτιστικών και πνευματικών δραστηριοτήτων της πόλης. Καθήμενοι στο πάνω μέρος του θεάτρου, αγναντεύοντας το εκπληκτικού κάλλους φυσικό σκηνικό του Μυστρά, «ρουφήξαμε» κάθε σταγόνα γνώσης που προσπάθησε να μας μεταγγίσει η κ. Φιλιπποπούλου με την εκπληκτική της ανάλυση για την ιστορία του Μυστρά, σε ένα απολαυστικό ταξίδι από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερα, που σε συνδυασμό με το μαγευτικό σκηνικό δημιούργησε όλους μας φαντασιακές εικόνες που ανέμιξαν το τότε και τώρα… Θέλουμε μάλιστα να ευχαριστήσουμε θερμά την κ. Νίκη Φιλιπποπούλου η οποία κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον μας για τις αξέχαστες εικόνες και στιγμές που μας χάρισε.

Και αφού πλέον είχαμε γίνει… ειδήμονες στην ιστορία του Μυστρά, είχε έρθει η ώρα να επισκεφθούμε την ξακουστή Καστροπολιτεία του. Στην πορεία σταματήσαμε και στο σπηλαιοβάραθρο Καιάδας, όπου κατά την παράδοση οι αρχαίοι Σπαρτιάτες έριχναν τα ανάπηρα νεογέννητα για να εξασφαλίσουν την ευγονική της φυλής τους, αλλά οι ιστορικές πηγές κάνουν λόγο κυρίως για την απόθεση των κακούργων και των αιχμαλώτων πολέμου.  Μετά από αυτήν την ιδιαίτερη εμπειρία φτάσαμε στο Μυστρά που προσφέρει μία πρωτόγνωρη εμπειρία με το συνδυασμό της ιστορικότητας του χώρου με το τοποίο που καθηλώνει το βλέμμα και ξυπνάει τις αισθήσεις. Αφού περιηγηθήκαμε ανάμεσα στα τείχη, τις καλοδιατηρημένες βυζαντινές εκκλησίες και τα παλάτια που μαρτυρούν την ακμή και τον πλούτο που γνώρισε κάποτε η ερημωμένη καστροπολιτεία, κατεβήκαμε πλέον στο εστιατόριο της περιοχής για το μεσημεριανό μας γεύμα, απολαμβάνοντας τη φανταστική θέα προς την κοιλάδα της Λακεδαίμονας, ενώ από πάνω μας υψωνόταν επιβλητικός ο Ταΰγετος.

Στη συνέχεια, σειρά είχε η σύγχρονη πόλη της Σπάρτης και αφού κάναμε ένα city tour και βγάλαμε φωτογραφίες στο άγαλμα του ηρωικού Λεωνίδα και σε άλλα αξιοθέατα της πόλης, πήραμε το δρόμο προς τα νότια για τη Νεάπολη Λακωνίας, όπου βρισκόταν και το ξενοδοχείο μας, μέσα από μία πολύ όμορφη διαδρομή με τα δαντελωτά ακρογιάλια του ανατολικού ποδιού της Λακωνίας να ανοίγονται μπροστά μας που μαζί με τον Πάρνωνα συνέθεταν ένα υπέροχο σκηνικό. Αργά το απόγευμα πλέον ήμασταν στο ολοκαίνουργιο ξενοδοχείο μας χτισμένο ακριβώς μπροστά στην παραλία. Παρά το περασμένο της ώρας και την ταλαιπωρία της ημέρας, ορισμένοι δε συγκρατήθηκαν αντικρίζοντας τα καταγάλανα νερά και έτρεξαν να ρίξουν μία άκρως δροσιστική βουτιά, ενώ οι υπόλοιποι ανέβηκαν να ξεκουραστούν γιατί στις 9 μ.μ. μας περίμενε το δείπνο μας στο ξενοδοχείο. Η σεφ του ξενοδοχείου μας είχε ετοιμάσει μία σειρά από γκουρμέ πιάτα, τα οποία τιμήσαμε και απολαύσαμε δεόντως, ενώ βέβαια δε θα μπορούσε να λείψει το άφθονο κρασί που ανέβασε τη διάθεση στα ύψη για τραγούδι και χορό!

Σαϊνοπούλειο θέατρο

Καιάδας

Μυστράς

Σπάρτη

Νεάπολη – Ξενοδοχείο

Κυριακή 16 Ιουνίου

Η επόμενη μέρα μας ήταν αφιερωμένη στη μαγευτική Ελαφόνησο. Αφού απολαύσαμε το πρωινό μας, ξεκινήσαμε για την Πούντα ώστε το καραβάκι να μας περάσει απέναντι σε ένα από τα πιο σαγηνευτικά μέρη της Ελλάδας! Διασχίζοντας τα γαλαζοπράσινα νερά που μπορείς πραγματικά να συναντήσεις σε… καρτ-ποστάλ, φτάσαμε στο νησί των ελαφιών και αμέσως κατευθυνθήκαμε – πού αλλού; είπαμε το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά- στην ξακουστή παραλία του Σίμου με τους ατελείωτους αμμόλοφους και τα σμαραγδένια νερά! Φτάνοντας στην παραλία, η ενέργεια όλων μας ξέσπασε και ακόμα και οι πλέον… συντηρητικοί δεν μπόρεσαν να αντισταθούν και να μη βυθιστούν στην αγκαλιά του υπέροχου τοπίου και της θάλασσας. Βουτιές, κολύμπι, αστεία, παιχνίδια και χαλάρωση περιλάμβανε το μενού για όλη την υπόλοιπη μέρα σε αυτό το ονειρικό τοπίο, που σίγουρα χαράχτηκε στη μνήμη όλων των συναδέλφων.

Είμαστε σίγουροι ότι αν είχαμε τη δυνατότητα, θα… επιμηκύναμε τα όρια της μέρας σε πολύ περισσότερες ώρες για να μπορέσουμε να παρατείνουμε την παραμονή μας στην Ελαφόνησο, αλλά επειδή -μέχρι τώρα- δεν έχουμε καταφέρει να… επέμβουμε στο χωροχρόνο, δυστυχώς έπρεπε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής προς τη Νεάπολη, μιας και η πολλή διασκέδαση συνήθως συνεπάγεται ακόμα μεγαλύτερη πείνα! Μάλιστα, αποχωρώντας από το… παραδεισένιο νησί και ενώ περιμέναμε το καραβάκι, μας έπιασε ο… οικολογικός μας οίστρος και προσπαθήσαμε να καθαρίσουμε τα σκουπίδια από την παραλία, μαζί με τον οδηγό του πούλμαν μας! Αφού πλέον αργά το απόγευμα ξεκουραστήκαμε, το βράδυ ήταν ελεύθερο και ξεχυθήκαμε στο παραλιακό δρόμο της Νεάπολης με τα εστιατόρια, τα μπαρ, τα ουζερί για να περάσει όμορφα αυτή η καλοκαιρινή βραδιά.

Ελαφόνησος

Δευτέρα, Αγίου Πνεύματος 17 Ιουνίου

Η κλεψύδρα της τριήμερης εξόρμησής μας μετρούσε αντίστροφα, αλλά η εκδρομή μας δεν είχε τελειώσει και ελπίζαμε ότι το Άγιο Πνεύμα θα μας διαφώτιζε ώστε να κάνουμε τις καλύτερες επιλογές για μία ακόμα όμορφη μέρα. Ουσιαστικά βέβαια δεν περιμέναμε τη Θεία Φώτιση, αφού πάντοτε το πρόγραμμά μας καταρτίζεται πάντοτε με προσοχή προκειμένου να το απολαύσουν οι συμμετέχοντες. Αφού αποχαιρετίσαμε το προσωπικό και τον ξενοδόχο για την πραγματικά ζεστή φιλοξενία τους, πήραμε τον καινούργιο δρόμο προς τον πανέμορφο βράχο της Μονεμβασιάς. Ήδη, αντικρίζοντας από μακριά την παλαιά πόλη-κάστρο, η θέα μας έκοβε την ανάσα.

Όταν φτάσαμε και περάσαμε στο βράχο που από τη μοναδική είσοδο, επισκεφθήκαμε το κάστρο και η υπέροχη θέα μας έκανε όλους να στοχαστούμε και να… αγγίξουμε την ποιητική πλευρά που κρύβουμε όλοι μέσα μας. Η καστροπολιτεία που αποτελεί ένα ζωντανό μεσαιωνικό οικισμό μας περίμενε για να περπατήσουμε στα σοκάκια της, να ανέβουμε τα πέτρινα σκαλοπάτια, να θαυμάσουμε τα παραμυθένια σπίτια, να χαθούμε στις καμάρες της, μέχρι να φτάσουμε στο πιο ψηλό της σημείο και να πιούμε τον καφέ ή το χυμό μας με θέα το Μυρτώο Πέλαγος.  Δεν παραλείψαμε να επισκεφθούμε το σπίτι με την προτομή του Οδυσσέα Ελύτη, ακριβώς εκεί που ο ποιητής αγνάντευε το πέλαγος και έγραφε για τον ήλιο τον ηλιάτορα… Κατεβαίνοντας πλέον στη σύγχρονη πόλη της Μονεμβασιάς, μάλλον μας είχε πιάσει μία… ομαδική υπογλυκαιμία, αφού όλοι εφοδιαστήκαμε με τα παραδοσιακά αμυγδαλωτά και τις δίπλες της Μονεμβασιάς!

Μετά από αυτήν την υπέροχη εμπειρία, πήραμε το δρόμο για τον Λιμένα Ιέρακα ή Γέρακα -γνωστό μέσα και από τα διηγήματα «τα Λόγια της Πλώρης» του Ανδρέα Καρκαβίτσα, στο οποίο αφιερώνει ολόκληρο κεφάλαια «Γέρακας». Πράγματι, όπως περιγράφει και ο μεγάλος λογοτέχνης μας, πρόκειται για το λακωνικό φιόρδ, ένα απάνεμο λιμάνι μοναδικής ομορφιάς, όπου γευτήκαμε υπέροχους θαλασσινούς μεζέδες, ενώ το κύμα έσκαγε δίπλα μας.

Το υπέροχο αυτό τοπίο αποτελούσε τον καλύτερο επίλογο για την εκδρομή μας και εν συνεχεία με τις απαραίτητες στάσεις φτάσαμε αργά το βράδυ στην Αθήνα και μία ακόμα απόλυτα επιτυχημένη εκδρομή της ΙΟΝΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ αποτελούσε γλυκιά ανάμνηση…

Μονεμβασιά

Γέρακας

Είμαστε σίγουροι ότι η περιπλάνησή μας στην ιστορική Λακεδαιμόνια Γη άφησε όλους τους συμμετέχοντες στην εκδρομή μας ευχαριστημένους. Η υποδοχή του ελληνικού καλοκαιριού έγινε με τον καλύτερο τρόπο, αλλά αν νομίζετε ότι η Επιτροπή Πολιτισμού και Ψυχαγωγίας του Συλλόγου μας θα πέσει στο εξής σε… θερινή νάρκη, είστε πολύ γελασμένοι! Συνεχίζουμε δυναμικά και σας καλούμε να είστε σε εγρήγορση για τις επικείμενες καλοκαιρινές μας εκδηλώσεις!